Kirjaudu Katso-tunnuksin |

Tervetuloa Nettituontiin

Nettituontipalvelussa voit ilmaiseksi tulliselvittää lähetyksesi ja maksaa maahantuontiverot sen jälkeen, kun olet saanut saapumisilmoituksen. Kun olet tulliselvittänyt lähetyksesi onnistuneesti, saat postilähetyksen suoraan lähimpään postiin tai kotiisi. Postilähetys on tulliselvitettävä ja maahantuontiverot on oltava maksettu 20 päivän kuluessa saapumisesta tai Itella palauttaa postipaketin takaisin lähettäjälle. Jos kyseessä on rahtilähetys, voit tulostaa nettituontipalvelusta luovutuspäätöksen, jota vastaan rahdinkuljettaja luovuttaa tavaran vastaanottajalle.


Nettituontipalvelun käyttö edellyttää tunnistautumista. Yksityishenkilöillä tulee olla suomalainen henkilötunnus ja verkkopankkitunnukset. Yrityksellä on oltava verohallinnon myöntämä Katso-tunniste.
Huomioithan, että voit antaa tulli-ilmoituksen vasta sen jälkeen, kun olet saanut rahdinkuljettajalta saapumisilmoituksen tarvittavine tietoineen. Tarvittaessa ole yhteydessä rahdinkuljettajaan.

 

Käyttämällä tullin tukemia selainohjelmia ja niiden versioita:
•Internet Explorer 8, 9 tai 10
•Mozilla Firefox 24

 

varmistat, että tulli-ilmoituksen antaminen onnistuu teknisesti. Muiden selainten, kuten Safari-selaimen toiminnassa saattaa esiintyä ongelmia eikä ilmoituksen antaminen välttämättä onnistu. Jos käytät Applen tuotteita, on suositeltavaa ladata Mozilla/Firefox for Apple –selain.

 

Nopeuttaaksesi ilmoituksen tekemistä selvitä etukäteen tavaranimike Tullista tai esimerkiksi käyttämällä EU:n Taric-hakupalvelua (tekstihaun saa näkyviin valitsemalla Lisäkriteerit) tai Taricin sisällysluetteloa

 

 

Nettituonti-palvelun video-ohje (9:18) 

Video on Tullin video-opastuksen pilotti. Otamme mielellämme vastaan palautetta videon hyödyllisyydestä

 

Lisätietoa yksityishenkilöille: Lisätietoa yrityskäyttäjille:

>> Yksityishenkilöt kirjautuvat palveluun verkkopankkitunnisteilla
>> Tutustu palvelun käyttöehtoihin
>> Tavaran koodin ilmoittamista varten voit jo etukäteen tarkistaa löytyykö tullattava tavara yleisimpien tavaroiden listalta
>> Lisätietoa tullauksesta ja tästä palvelusta.

 

>>Instructions for private person (private persons, postal clearance)

>> Yrityskäyttäjät kirjautuvat palveluun Katso-tunnisteilla
>> Tutustu palvelun käyttöehtoihin (yrityskäyttäjät)
>> Nopeuttaaksesi ilmoituksen tekemistä selvitä etukäteen tavaranimike
>> Lisätietoa tullauksesta ja tästä palvelusta (yrityskäyttäjät)

 

Aluksi sinun tulee tunnistautua. Aloita valitsemalla:

Järjestelmätiedotteet

Postin saapumistunnus hyväksytään vain yhdelle tulli-ilmoitukselle

Lue koko tiedote

iPadilla ei voi lähettää liitetiedostoja ilman oikeanlaista ohjelmaa

Lue koko tiedote

Muutokset nettituontipalvelussa 1.6.2013

Lue koko tiedote

Puhelinpalvelu

Henkilöasiakkaat,
p. 0295 5206
ma-pe 8-18
0 sent/min. + pvm/mpm

Yritysasiakkaat,
p. 0295 5207
ma-pe 8-18
0 sent/min. + pvm/mpm

Usein kysyttyä >>

Anna palautetta >>

Asiakkaat Ahvenanmaalta p. 0295 527 018 (ma-pe klo 8-16) tai sähköpostitse.

 

Ohje

Ohje-ikkunasta löydät täytettävään kohtaan liittyvän pikaohjeen. Siirrä ohjeruutu haluamaasi paikkaan tarttumalla ohjeikkunan ylälaidasta hiirellä. Poista ohjeet näkyvistä Piilota-valinnalla.

 

Ohjeita ei saatavilla.

Käyttöohjeet