Tervetuloa Tuonti-ilmoituspalveluun

Tuonti-ilmoituspalvelun uusi nimi on nyt Yritysasiakkaiden erityismenettelyjen tuonti-ilmoituspalvelu

Mitä ilmoituksia voit antaa tässä palvelussa

19.4.2021 alkaen tässä palvelussa voit antaa sisäisen jalostuksen, väliaikaisen maahantuonnin ja loppukäytön tuonnin tulli-ilmoituksia. Löydät palvelusta myös ennen 19.4.2021 tekemäsi tullaukset. Jos tullaat tavaroita vapaaseen liikkeeseen, siirry Tulliselvityspalveluun. Tulliselvityspalvelussa voit antaa tullimenettelykoodien 40 tai 01, 07, 42, 45, 61, 63 tai 68 tuonti-ilmoitukset. Huomaa, että tullimenettelykoodi 49 on muuttunut koodiksi 40. Tulliselvityspalvelua käytetään myös kun haetaan tariffikiintiöitä tai sovelletaan puuttuvan tiedon lupaa.

Henkilöasiakas, käytä Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelua.

Kirjautuminen palveluun:

Yritykset ja yhteisöt

Yrityskäyttäjät käyttävät palveluun kirjautumisessa Suomi.fi-tunnistusta ja -valtuutusta. Tulli-ilmoituksia tekevä henkilö tarvitsee valtuutuksen yrityksen toimitusjohtajalta tai muulta henkilöltä, jolla on nimenkirjoitusoikeus, tai henkilöltä, joka on saanut valtuutusoikeuden jommaltakummalta edellä mainitulta. Jos yrityskäyttäjä haluaa käyttää edustajayritystä, voi edustajan valtuutuksen tehdä joko Suomi.fi:ssä tai valita valtuutustavan itse.

Postilähetys on tullattava ja verot oltava maksettuna 20 päivän kuluessa saapumispäivästä lukien

Jos lähetystä ei tullata ja veroja makseta määräajassa, Posti palauttaa lähetyksen lähettäjälle. Voit tullata lähetyksen heti, kun

- Postin lähetysseurantapalvelussa on teksti ”Lähetys odottaa tullaustasi. ”

tai

- olet saanut Postilta saapumisilmoituksen joko kirjeitse tai sähköisesti.

Kun tullaus on onnistunut, ja maksusi on kirjautunut Tullille, Posti toimittaa lähetyksen sinulle tai voit hakea sen Postin noutopisteestä. Postin lähetysseuranta –palvelu.

Rahtilähetys on tullattava ja verot oltava maksettu rahdinkuljettajan ilmoittamassa määräajassa - Lähetä luovutuspäätös rahdinkuljettajalle rahdinkuljettajalta saamiesi ohjeiden mukaan.

Saat rahtilähetyksestä rahdinkuljettajalta määräajan ja kuljetusta koskevia tietoja tullausta varten. Saat Tuonti-ilmoituspalvelusta luovutuspäätöksen. 

Tuetut selainohjelmat ja niiden versiot ovat

  • Internet Explorer 10 tai 11 (Huom. Internet Explorer selaimen versio 11 ei tällä hetkellä tue Tullin sähköisten palvelujen kautta tehtäviä maksuja)
  • Mozilla Firefox 38 (ESR)
  • Google Chrome 48
  • Jos käytät Applen tuotteita, on suositeltavaa ladata Mozilla/Firefox for Apple –selain.

Selvitä tarvittaessa tullinimike etukäteen Fintaric-hakupalvelusta tai kysy tullinimikettä asiakaspalvelusta, p. 0295 5207.

 Tietosuojaseloste

 Saavutettavuus

Aluksi sinun tulee tunnistautua. Aloita valitsemalla:

Kirjaudu sisään

Järjestelmätiedotteet

Ota heti Suomi.fi-tunnistus ja -valtuudet käyttöön

Lue koko tiedote

Häiriö kopiointi-toiminnossa 17.2.2021

Lue koko tiedote

Oletko aloittamassa tulliasiointia vai oletko jo vanha konkari?

Lue koko tiedote

Suomi.fi tunnistus käyttöön 6.6.2020

Lue koko tiedote

Henkilöasiakkaiden tullauspalvelu uudistuu 11.2.

Lue koko tiedote

Puhelinpalvelu

Usein kysyttyä (yksityiset) >>

Usein kysyttyä (yritykset) >>

Näin tullaat netissä - Tuonti-ilmoituspalvelun ohjevideo >>

Henkilöasiakkaat,
p. 0295 5206
ma-pe 8-18, kesäaikaan 8-16 (1.6-31.8)
0 sent/min. + pvm/mpm

Yritysasiakkaat,
p. 0295 5207
ma-pe 8-18, kesäaikaan 8-16 (1.6-31.8)
0 sent/min. + pvm/mpm

Katso-palvelunumero: 029 497 040

Anna palautetta >>

Asiakkaat Ahvenanmaalta p. 0295 527 018 (ma-pe klo 9-15) tai sähköpostitse.

 

Ohje

Ohje-ikkunasta löydät täytettävään kohtaan liittyvän pikaohjeen. Siirrä ohjeruutu haluamaasi paikkaan tarttumalla ohjeikkunan ylälaidasta hiirellä. Poista ohjeet näkyvistä Piilota-valinnalla.

 

Ohjeita ei saatavilla.

Käyttöohjeet