Tervetuloa Tuonti-ilmoituspalveluun

Hei henkilöasiakas!
Uudistimme henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelua. Uusi palvelu on otettu käyttöön 11.2.2020.

Siirry uuteen Henkilöasiakkaan tuontitullauspalveluun.

Kirjautuminen palveluun:

Yritykset ja yhteisöt

Yrityskäyttäjät käyttävät palveluun kirjautumisessa Suomi.fi-tunnistusta ja -valtuutusta. Tulli-ilmoituksia tekevä henkilö tarvitsee valtuutuksen yrityksen toimitusjohtajalta tai muulta henkilöltä, jolla on nimenkirjoitusoikeus, tai henkilöltä, joka on saanut valtuutusoikeuden jommaltakummalta edellä mainitulta. Jos yrityskäyttäjä haluaa käyttää edustajayritystä, voi edustajan valtuutuksen tehdä joko Suomi.fi:ssä tai valita valtuutustavan itse.

Katso-tunniste säilyy toistaiseksi käytössä niillä yrityksillä, jotka eivät voi vielä käyttää Suomi.fi-tunnistautumista.” Katso-tunnisteeseen tulee olla liitetty TULLI-Tulliselvitys –roolin sisältämä

Postilähetys on tullattava ja verot oltava maksettuna 20 päivän kuluessa saapumispäivästä lukien

Jos lähetystä ei tullata ja veroja makseta määräajassa, Posti palauttaa lähetyksen lähettäjälle. Voit tullata lähetyksen heti, kun

- Postin lähetysseurantapalvelussa on teksti ”Lähetys odottaa tullaustasi. ”

tai

- olet saanut Postilta saapumisilmoituksen joko kirjeitse tai sähköisesti.

Kun tullaus on onnistunut, ja maksusi on kirjautunut Tullille, Posti toimittaa lähetyksen sinulle tai voit hakea sen Postin noutopisteestä. Postin lähetysseuranta –palvelu.

Rahtilähetys on tullattava ja verot oltava maksettu rahdinkuljettajan ilmoittamassa määräajassa - Lähetä luovutuspäätös rahdinkuljettajalle rahdinkuljettajalta saamiesi ohjeiden mukaan.

Saat rahtilähetyksestä rahdinkuljettajalta määräajan ja kuljetusta koskevia tietoja tullausta varten. Saat Tuonti-ilmoituspalvelusta luovutuspäätöksen. 

Tuetut selainohjelmat ja niiden versiot ovat

  • Internet Explorer 10 tai 11 (Huom. Internet Explorer selaimen versio 11 ei tällä hetkellä tue Tullin sähköisten palvelujen kautta tehtäviä maksuja)
  • Mozilla Firefox 38 (ESR)
  • Google Chrome 48
  • Jos käytät Applen tuotteita, on suositeltavaa ladata Mozilla/Firefox for Apple –selain.
  •  

Selvitä tarvittaessa tullinimike etukäteen Fintaric-hakupalvelusta tai kysy tullinimikettä asiakaspalvelusta, p. 0295 5207.

 Tietosuojaseloste

 Saavutettavuus

Aluksi sinun tulee tunnistautua. Aloita valitsemalla:

Yksityishenkilö

Järjestelmätiedotteet

Suomi.fi-tunnistautumisen tekninen vika korjattu

Lue koko tiedote

Käyttökatko Tullin nettiasiointipalveluissa ja sanomaliikenteessä 26.9.2020 klo 12:00 -16:00

Lue koko tiedote

Suomi.fi tunnistus käyttöön 6.6.2020

Lue koko tiedote

Henkilöasiakkaiden tullauspalvelu uudistuu 11.2.

Lue koko tiedote

New Import Declaration Service for private persons to be launched on 11 February

Lue koko tiedote

Näytä kaikki tiedotteet

Puhelinpalvelu

Usein kysyttyä (yksityiset) >>

Usein kysyttyä (yritykset) >>

Näin tullaat netissä - Tuonti-ilmoituspalvelun ohjevideo >>

Henkilöasiakkaat,
p. 0295 5206
ma-pe 8-18, kesäaikaan 8-16 (1.6-31.8)
0 sent/min. + pvm/mpm

Yritysasiakkaat,
p. 0295 5207
ma-pe 8-18, kesäaikaan 8-16 (1.6-31.8)
0 sent/min. + pvm/mpm

Katso-palvelunumero: 029 497 040

Anna palautetta >>

Asiakkaat Ahvenanmaalta p. 0295 527 018 (ma-pe klo 9-15) tai sähköpostitse.

 

Ohje

Ohje-ikkunasta löydät täytettävään kohtaan liittyvän pikaohjeen. Siirrä ohjeruutu haluamaasi paikkaan tarttumalla ohjeikkunan ylälaidasta hiirellä. Poista ohjeet näkyvistä Piilota-valinnalla.

 

Ohjeita ei saatavilla.

Käyttöohjeet